... börjat på grundkurs i fotografering.

...är sur på foto-kurs-ledaren igår.
Det var första lektionstillfället och vi var sex stycken elever, en gammal gumma, ca 80 bast och tre andra gamlingar ca 70.
Å så jag å en jämnårig tjej till. Gamlingarna satt med sina små pocket-kameror som de typ fått i julklapp av barnbarnen(barnbarnsbarnen?).

Första lektionen handlade om iso/bländar/slutar/vidd å vette fan... som tur är har jag redan gått på kurs när jag bodde i Stockholm
och vill friska upp minnet (minnet som inte fanns visade det sig).
TROTS det tappade jag sugen hela tiden... läraren var allt för avancerad.

80-åringen såg desperat ut och vågade till sist säga ifrån.... "jag kan ju inte ens starta kameran" ...typ.
Då sänkte läraren sin nivå till "bara" matrix/spot/skärpedjup/...
Ja, inte vet jag hur man håller i en grundkurs... men han rivstartade så jag ruttnade...
Undrars jag om gamlingarna kommer tillbaka...

5 kommentarer:

Tin sa...

Vad synd att det inte var så bra Skulle också vilja gå en fotokurs men det är lite svårt att få till det. Funderar lite på om det finns någon fotoklubb man kanske skulle kunna gå med i. Är kursen i Örebro eller Kumla?
Föresten vad många snygga LOsar du lagt upp på bloggen.
Kram C

Laila sa...

Så synd det blir när en lärare ska förstöra hela inspirationen för det...
Hoppas det blir bättre till nästa gång. Annrs får ni gå ihop allihopa och säga ifrån!

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=5J-9dn3_hpY&feature=player_embedded

Braindumps sa...

nice blog l reall enjoyed to reading this post thanks for sharing this post again.

Frida sa...

Hej.
Jag driver en filmblogg och jagar läsare, därför tänkte jag försöka göra lite reklam för mig.
Mitt förslag till andra bloggare är ett länk/banner byte, något du kan tänka dig?

Hör gärna av dig till filmtajm@coolsite.net


/Frida @ www.fridasfilmtajm.blogg.se